Sabtu, 21 Desember 2013

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » Suami Isteri Meregang Nyawa Kerana Mempertahankan Kejahatan Anak

Suami Isteri Meregang Nyawa Kerana Mempertahankan Kejahatan Anak


Sriwijaya Post - Sabtu, 23 Jun  2012
SRIPOKU.COM, BANYUASIN-Jupriyanto Bin Simin (30), warga Jl cahaya Berlian Kelurahan Pangkalan Balai, Kecamatan Banyuasin 3 Banyuasin, Sabtu (23/6/2012) siang meninggal  bersimbah darah.

Mangsa  yang mengalami luka tusuk di bahagian tengah perut ulu hati meninggal, sesaat setelah menjalani perawatan, di RSUD Seterio Banyuasin.

Sedangkan isterinya, Anita (28) dalam keadaan kritikal  dengan mengalami luka tusuk di bahagian tengah perut kiri kini dirujuk ke RSMH Palembang.

Suami isteri ini, menjadi mangsa penusukan oleh Dian Kurninata alias Abeng ( 21) yang merupakan tetangganya sendiri.

Informasi yang dihimpun, perkelahian berdarah ini, bermula dari perbuatan tersangka Dian Kurninata alias Abeng (21), warga Bom Berlian kelurahan Pangkalan Balai yang bekerja sebagai buruh, datang ke rumah mangsa sekitar pukul 10.00,  untuk meminta pertanggung jawaban Nopri, anak mangsa yang dipercayai mencabuli anak tersangka, Puteri Zahara.

Tuduhan tersangka itu, membuat mangsa marah dan berakhir dengan pertengkaran hebat hingga kemudian menjadi medan perkelahian.

Tersangka yang membawa pisau langsung menusuk korban di bahagian  tengah perut. Sehingga mangsa terkapar, pada masa yang sama isteri mangsa, Anita yang datang hendak membantu suaminya, juga mendapat habuan yang sama. Anita terkapar setelah ditusuk tersangka bahagian tengah perut kiri.

Kapolres Banyuasin AKBP Agus Setiyawan membenarkan kejadian tersebut.

Penulis : Saifudin Zuhri
Editor : Hendra Kusuma

Tidak ada komentar:

Posting Komentar