Selasa, 18 Februari 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » » » » » Ini Foto Masjid yang Dibakar di Amerika Syarikat pada 6 Ogos 2012

Ini Foto Masjid yang Dibakar di Amerika Syarikat pada 6 Ogos 2012

//
Ini Foto Masjid yang Dibakar di Amerika Serikat
latestnewslink.com/todaysmagazine.com
Masjid di Joplin, Missouri, Amerika Syarikat, setelah dibakar   (6/8/2012) dini hari. Masjid ini sudah dua kali dibakar sejak Jun  lalu.








TRIBUNNEWS.COM - Badan Penyiasatan Federal (FBI) Amerika Syarikat (AS) menawarkan hadiah 15 ribu dolar AS bagi siapa saja yang memberi informasi demi menangkap pelaku pembakaran masjid di Joplin, Missouri.
Masjid tersebut dibakar hari Isnin (6/8/2012) dini hari. Polis  mendapatkan gambar yang memperlihatkan seorang lelaki  kulit putih melemparkan api ke atap masjid tersebut.

Foto-foto memperlihatkan api membumbung melalap seluruh bangunan masjid. Sukar untuk menggunakan  lagi masjid tersebut tanpa pembangunan kembali.
4 Julai 2012 lalu, masjid itu juga dibakar namun hanya bagian atap dan sebagian bangunan yang rosak. Setelah diperbaiki, dibakar lagi, dan kali ini musnah  sudah.

Laman latestnewslink.com menampilkan foto masjid yang sudah terbakar, di mana yang tersisa adalah beberapa bahagian dindingnya saja.
Kebakaran itu dirasa sangat ganjil, terlebih terjadi hanya selang satu hari dari peristiwa penembakan di sebuah kuil Sikh di Wisconsin, AS. Setidaknya enam orang maut  dan tiga orang terluka akibat serangan lelaki bersenjata di dalam kuil tersebut. 
Komuniti India di Wisconsin merasa kuil itu jadi sasaran hanya kerana memakai penutup kepala layaknya pejuang Taliban di Afganistan.
"Mereka mengira kami Muslim," kata warga India di Wisconsin seperti dilansir  The York Times

Pelaku penembakan, Wade M Page, adalah seorang pesara tentera , anggota grup band neo-Nazi. Di badannya ada tato 9/11, mengingatkan pada serangan pada menara WTC.
Page meninggal di tempat setelah tembak-menembak dengan polis  yang berusaha menangkapnya.(*)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar