Jumat, 14 Maret 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » » » Penjenayah Seks yang akan di suntik mati akan menderma organ tubuhnya

Penjenayah Seks yang akan di suntik mati akan menderma organ tubuhnya

12 Nov 2013

 
gambar hiasan
Ohio, - Seorang penjenayah seks kanak-kanak dan pembunuh di Amerika Syarikat sedang menanti eksekusi mati. Lelaki itu,  Ronald Phillips telah meminta agar organ-organ tubuhnya disumbangkan setelah dia dihukum mati.

Dalam surat yang dikirimkan peguam Phillips ke pihak berkuasa penjara Ohio disebutkan, fedofil tersebut ingin menyumbangkan organ-organnya untuk ibunya dan saudara perempuannya yang sakit. Dia juga ingin memberikan organ-organnya untuk orang lain.

Dalam surat itu disebutkan, Phillips mengharapkan ramai orang akan mendapatkan manfaat dari kematiannya. Dia akan menjalankan hukuman mati minggu ini. Demikian seperti dilaporkan News.com.au, Selasa (12/11/2013).

Ibu Phillips ketika ini harus terus melakukan cuci darah sementara saudara perempuan Phillips memiliki masalah jantung.

Lelaki berumur 40 tahun itu dijadualkan disuntik mati pada Rabu, 13 November waktu setempat. Phillips dihukum mati atas pemerkosaan dan pembunuhan anak perempuan kekasihnya, Sheila Marie Evan pada tahun 1993. Phillips terbukti telah beberapa kali memperkosa kanak-kanak berumur tiga tahun itu.

Di hari kematian kanak-kanak itu, Phillips memukul  kepala, wajah dan perut  kanak-kanak malang itu sebelum menghempas tubuhnya ke tembok. Dia lalu menyeret mangsa  dengan menarik rambutnya dan memperkosanya.

sumber:detikNews

Tidak ada komentar:

Posting Komentar